Bilfirmor webbinnoverar
Det är kanske inte helt oväntat att biltillverkare använder sig av Google Maps och Street View för att skapa spel-inspirerade reklamsajter. Å ena sidan har vi Mercedes-Benz, som med Escape the Map använder sig av Street View för att skapa en interaktiv berättelse, utsuddade ansikten, gula linjer på gator och panorama-navigation. Kanske inte lika påkostad, men ändå estetiskt utmanande är Peugeots RCZ View, där man får färdas på Street View-gator bakom instrumentbärdan på en Peugeot. (Kanske inte lika "kartigt", men ändå innovativt, är Hondas The Experiment, som i sitt utförande påminner en hel del om den där Arcade Fire-"videon").
(Alla länkar ovan kräver hyfsat nya webbläsare, och drar en hel del soppa, heh).
kommentar(er)
www.flickr.com |
Jag heter Erik Stattin och det här är min blogg. Jag skriver om digital kultur, ungefär. Du får gärna tipsa mig om saker. Kontakta mig på erik.stattin@gmail.com. Jag är mymarkup på Twitter och Pinboard.