Du ska va konsument

| Kommentarer ()
Två rätt så olika rapporter om samma sak:

  • Konsumtionsmakt 2.0 (.pdf), från Centrum för konsumtionsvetenskap.

    Genom att dela med sig och delta i den virtuella världen får vi en bekräftelse på att vi betyder något för någon. Genom att dela med oss bygger vi relationer - vi "bondar". Kan vi sedan dela med oss av något som har ett emotionellt värde eller annat värde "boostar" vi också vårt eget sociala kapital eller "brand". Livet framför datorn blir alltmer förknippat med underhållning och exhibitionism. Vi blir en slags digitala narcissister.

  • FEED - The Razorfish Consumer Report

    The rise of search as a primary mode of navigation, the widespread adoption of Web 2.0 features and technologies and the noticeable uptick in mainstream social media usage have fundamentally altered the consumer landscape - fracturing it in ways that we couldn't have imagined just a few years ago. As our design team explains in our Razorfish Digital Consumer Behavior Study, today's consumer is more technically adept, open for experimentation and--most importantly--active than ever before.

kommentar(er)

Senaste kommentaren

www.flickr.com


Jag heter Erik Stattin och det här är min blogg. Jag skriver om digital kultur, ungefär. Du får gärna tipsa mig om saker. Kontakta mig på erik.stattin@gmail.com. Jag är mymarkupTwitter och Delicious.


Twitter Updates