Zappos gör det bra
Förlåt att jag snor grejer direkt från Kottke, men den här detaljen från ett inlägg hos Harvard Business Online, om det innovativa guguskoförsäljarföretaget Zappos är värt att lyfta fram, om hur man ser till att få anställda som brinner för företaget:
After a week or so in this immersive experience, though, it's time for what Zappos calls "The Offer." The fast-growing company, which works hard to recruit people to join, says to its newest employees: "If you quit today, we will pay you for the amount of time you've worked, plus we will offer you a $1,000 bonus." Zappos actually bribes its new employees to quit!Genius. Personalen twittrar på för allt vad skosulorna håller också. [via: HighTouch]
kommentar(er)
www.flickr.com |
Jag heter Erik Stattin och det här är min blogg. Jag skriver om digital kultur, ungefär. Du får gärna tipsa mig om saker. Kontakta mig på erik.stattin@gmail.com. Jag är mymarkup på Twitter och Delicious.