Utkik: last.fm
Om du, som jag, är lite nyfiken på vad CBS ska hitta på med last.fm, så kan hålla lite utkik imorgon. paidContent.org skriver att något ska annonseras imorgon:
no details but to announce "a new unprecedented service"--a video service, we're hearing, likely mixed with social networking given Last.fm's bent. So far, the UK start-up's experience with video has been focused on music videos syndicated from YouTube to match music on Last.fm.Uppdatering: nej, ingen video, men ytterligare bevis för att ägd musik är a thing of the past. "a free on-demand music streaming platform" (paidContent.org), som Spotify, dårå. Fast det här med att man bara får lyssna på en låt tre gånger känns inget vidare. Än så länge bara i USA, Storbritannien och Tyskland, men "we're hard at work broadening our coverage into other countries" (last.fm).
kommentar(er)
www.flickr.com |
Jag heter Erik Stattin och det här är min blogg. Jag skriver om digital kultur, ungefär. Du får gärna tipsa mig om saker. Kontakta mig på erik.stattin@gmail.com. Jag är mymarkup på Twitter och Delicious.