Utkik: last.fm

| Kommentarer ()
Om du, som jag, är lite nyfiken på vad CBS ska hitta på med last.fm, så kan hålla lite utkik imorgon. paidContent.org skriver att något ska annonseras imorgon:

no details but to announce "a new unprecedented service"--a video service, we're hearing, likely mixed with social networking given Last.fm's bent. So far, the UK start-up's experience with video has been focused on music videos syndicated from YouTube to match music on Last.fm.
Uppdatering: nej, ingen video, men ytterligare bevis för att ägd musik är a thing of the past. "a free on-demand music streaming platform" (paidContent.org), som Spotify, dårå. Fast det här med att man bara får lyssna på en låt tre gånger känns inget vidare. Än så länge bara i USA, Storbritannien och Tyskland, men "we're hard at work broadening our coverage into other countries" (last.fm).

kommentar(er)

Senaste kommentaren

www.flickr.com


Jag heter Erik Stattin och det här är min blogg. Jag skriver om digital kultur, ungefär. Du får gärna tipsa mig om saker. Kontakta mig på erik.stattin@gmail.com. Jag är mymarkupTwitter och Delicious.


Twitter Updates