Böcker med live-annonser
De kontextuella annonserna äter sig in överallt.
Kevin Kelly berättar att han släppt den tredje upplagan av sin e-bok "True Films", som innehåller 200 personligt rekommenderade dokumentära och andra filmer som är "sanna". Denna gång kommer den som en gratis PDF, med det tillägget att vissa läsare (de som har Acrobat Reader 8), om de accepterar det, kommer att få kontextuella annonser (som alltså anpassar sig efter innehållet, och kan vara annorlunda varje gång boken öppnas), som visas intill sidorna.
Ads for Adobe är ett samarbete mellan Adobe och Yahoo för att kunna förse PDF:er med annonser.
Kevin Kelly berättar att han släppt den tredje upplagan av sin e-bok "True Films", som innehåller 200 personligt rekommenderade dokumentära och andra filmer som är "sanna". Denna gång kommer den som en gratis PDF, med det tillägget att vissa läsare (de som har Acrobat Reader 8), om de accepterar det, kommer att få kontextuella annonser (som alltså anpassar sig efter innehållet, och kan vara annorlunda varje gång boken öppnas), som visas intill sidorna.
Ads for Adobe är ett samarbete mellan Adobe och Yahoo för att kunna förse PDF:er med annonser.
kommentar(er)
www.flickr.com |
Jag heter Erik Stattin och det här är min blogg. Jag skriver om digital kultur, ungefär. Du får gärna tipsa mig om saker. Kontakta mig på erik.stattin@gmail.com. Jag är mymarkup på Twitter och Delicious.